tiistai 23. lokakuuta 2012

Lumppujen uusi elämä


Keväällä kun sain kaksi tilkkupeitettä valmiiksi puuskahdin etten IKINÄ enää tee yhtään tilkkutyötä. Ei ole mun juttu. Pitäisi leikellä tarkasti ja silittää ja kaikkea tylsää.

Äitini kiikuttaa aina Suuren Käsityölehden minulle ja heinäkuun numerossta jäi farkkutilkkutyynyt mielen pohjalle kummittelemaan.. Pakkohan niitä oli koittaa. Päätin että mitään uutta en tyynyihin osta, sillä mennään mitä on - ei sitten harmita kun jää kesken tai epäonnistuu.

Tyynyihin on käytetty kolmet erisävyiset farkut - yksistä farkuista sai noin 40 ympyrää (halkaisija 11cm) ja kun yhteen tyynyyn niitä tarvittiin 25, nämä neljä nielaisivat  viisi lahjetta :)

Limen vihreän puuvillan alkuperästä ei ole mitään muistikuvaa - ehkä Etsystä jossain paketissa tullut..?

Ruskea-turkoosi ohut puuvilla taas on vanha tunikani jonka olin nakannut siivouslumppujen kasaan.


Vanhasta pellavapöytäliinasta jossa oli VALTAVA steariini tahra riitti taustaksi kahteen tyynyyn, toisissa kahdessa lasten petivaateprojektista aikaa sitten jääneet roippeet.

Farkkunappeja olen tilannut kesällä Merinetistä ihan toiseen projektiin.


En oikein osaa päättää jäävätkö nämä meille vai lähtevätkö jouluksi uuteen kotiin. ihan kaikki eivät taitaisi ilahtua minun ja miehen vanhoista rievuista ;D

2 kommenttia:

  1. Huh huh!! Onpas siinä ollut hommaa, mutta kyllä se kannatti! Hienot tyynyt! :)

    VastaaPoista
  2. Tosi hyvännäköiset! Tykkään tosi paljon noista väreistä, mitä olet käyttänyt! Löytyyköhän tuohon ohjetta mistään netin pimennoista? Tiedätkö? Olen jossain törmännyt tuohon ohjeeseen

    VastaaPoista